Infrastruktura – stan istniejący w 2015
Kategoria i status przystanku
Kategoria: B, podkategoria II. Stacja czynna dla ruchu pasażerskiego.
Wyposażenie przystanku
Na stacji znajdują się 3 perony o czterech krawędziach do obsługi ruchu pasażerskiego. Stacja posiada budynek dworcowy czynny do obsługi podróżnych z holem i kasami biletowymi. Dostęp do peronów zapewniony jest poprzez przejście podziemne. Perony posiadają zadaszenie.
Długości krawędzi peronowych:
- Peron 1 tor 4: 300m (nieczynny)
- Peron 2 tor 2: 300m
- Peron 2 tor 1: 300m
- Peron 3 tor 7: 200m
Powiązania z transportem publicznym
- Przed budynkiem dworca kolejowego znajduje się dworzec autobusowy PKS obsługujący komunikację podmiejską do pozostałych miejscowości powiatu gryfińskiego. Przystanek komunikacji miejskiej organizowanej przez gminę Gryfino (linie U1 i U2) znajduje się w odległości około 400m od dworca na ulicy Bolesława Chrobrego oraz bezpośrednio przy peronie 3 od strony ul. Kolejowej.
- Parkingi dla pojazdów samochodowych i rowerów.
- Przed budynkiem dworca znajduje się parking wykorzystywany zarówno na potrzeby obsługi dworca jak i instytucji zlokalizowanych w jego rejonie.
Dostępność dla osób niepełnosprawnych
Osoby niepełnosprawne o ograniczonej możliwości ruchowej mają możliwość dostania się na peron 2 poprzez przejazd w poziomie torów. Brak jest możliwości dostania się w obrębie stacji z budynku na peron 3. Możliwość dostania się na peron 3 zapewniona jest od strony ulicy 9 Maja.
Ocena stanu technicznego
Budynek dworca jest po przebudowie i jest w bardzo dobrym stanie technicznym. Nawierzchnia peronów oraz przejścia podziemnego jest w stanie zadowalającym.
Działania planowane do realizacji w ramach Projektu SKM
Infrastruktura kolejowa
W ramach inwestycji wykonana zostanie przebudowa peronów nr 2 i 3. Przebudowane zostanie przejście podziemne oraz zejścia z peronów. Na obydwu peronach wykonane zostaną windy. Na peronach zostaną ustawione ławki, kosze oraz oznakowanie zgodne z wytycznymi PKP PLK.
Infrastruktura węzła przesiadkowego
Infrastruktura węzła przesiadkowego wykonana zostanie w ramach osobnej inwestycji (ZIT SOM).
Plan Sytuacyjny
Koncepcji zagospodarowania przystanku – część Gmina Gryfino
Koncepcji zagospodarowania przystanku – część PKP PLK S.A
Źródło: Studium wykonalności SKM