Bilet Metropolitalny już od 1 września

Od 1 września rusza Szczeciński Bilet Metropolitalny umożliwiający przejazdy w ramach Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej i komunikacji miejskiej na terenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego objętego projektem budowy SKM. W pierwszym etapie jest to bilet okresowy miesięczny.

Na zdjęciu od lewej: Wojciech Dinges, wiceprezes POLREGIO SA, prezydent Piotr Krzystek, Romasz Walaszkowski, dyrektor biura SSOM, marszałek Olgierd Geblewicz.

Od niedzieli bilety będzie można kupić w biletomatach ZDiTM oraz w sukcesywnie przyłączanych do systemu ZDiTM biletomatach SKM na działających już przystankach Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Docelowo cały system SKM będzie obejmował 40 przystanków.

Bilety okresowe będą dostępne również w kasach biletowych ZDiTM, POLREGIO oraz aplikacjach mobilnych przewoźników. 

Pasażerowie mogą wybrać 4 wersje biletu miesięcznego. Tylko na strefę A (Szczecin oraz gminy Dobra, Kołbaskowo, Police) będzie kosztować 152 złote, na strefę B (gminę i miasto Stargard, Goleniów, Gryfino i Kobylankę) – 148 złotych. Bilet ważny na całym obszarze SKM (Szczecin, Police, Stargard, gmina Goleniów, Gryfino, Kobylanka, Stargard) oraz w komunikacji miejskiej na terenie Szczecina, Dobrej, Kołbaskowa, Polic oraz na trasie Kasztanowe-Załom Leśna będzie kosztować 250 złotych. W tej opcji nie ma biletów na komunikację miejską po Stargardzie.

Najwięcej – 290 złotych, będzie kosztować bilet, który pozwoli na podróżowanie wszystkimi gminnymi autobusami i tramwajami oraz pociągami POLREGIO na całym obszarze objętym przewozami łącznie ze stargardzką komunikacją miejską.

W Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej nie będą obowiązywać darmowe przejazdy dla uczniów, tylko 49% ulgi na przejazdy. Dla studentów – 51%. Inne ulgi, np. dla krwiodawców są uzależnione od regulaminów poszczególnych przewoźników, więc nie są objęte systemem Szczecińskiego Biletu Metropolitalnego. To samo dotyczy się opłat za przejazd rowerem

Projekt Budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej, którego beneficjentem i liderem jest Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego, jest współfinansowany z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 w ramach działania 5.2. Rozwój Transportu Kolejowego poza TEN-T, oś priorytetowa V Rozwój transportu kolejowego w Polsce, oraz przeznaczony do finansowania z Programu FENIX 2021-2027, pod nazwą: „Budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitarnej z wykorzystaniem istniejących odcinków linii kolejowych nr 406, 273, 351.”

Prezentacja założeń Biletu Metropolitalnego SKM szczecińskim dziennikarzom odbyła się na przystanku Szczecin Łasztownia