Zdjęcia z budowy
Infrastruktura – stan istniejący w 2015
Kategoria i status stacji
Kategoria B, podkategoria III. Stacja zlokalizowana jest na czynnej linii kolejowej. Czynna dla ruchu pasażerskiego.
Wyposażenie przystanku
Na stacji znajdują się 3 perony o pięciu krawędziach do obsługi ruchu pasażerskiego. Długość krawędzi peronowych:
- Peron 1 tor 9 – 300 m
- Peron 2 tor 7 – 450 m
- Peron 2 tor 1 – 450 m
- Peron 3 tor 2 – 400 m
- Peron 3 tor 4 – 400 m
Budynek stacyjny czynny dla obsługi ruchu pasażerskiego. Perony posiadają zadaszenie. Dostęp do peronów za pomocą przejścia podziemnego.
Powiązania z transportem publicznym
Komunikacja miejska organizowana przez MZK Stargard dostępna jest w odległości ok. 300 m od dworca.
Parkingi dla pojazdów samochodowych i rowerów
Przed budynkiem dworca znajdują się wyznaczone płatne miejsca postojowe. Parking rowerowy na peronie 1.
Dostępność dla osób niepełnosprawnych
Dostęp dla osób o ograniczonej mobilności do budynku dworca oraz peronu 1 jest zapewniony. Przejście podziemne nie jest dostosowane dla osób niepełnosprawnych. Wejście na peron 2 i 3 możliwy jest jedynie od strony budynku dworca poprzez przejście w poziomie szyn. Brak oznakowania dla osób niedowidzących.
Ocena stanu technicznego
Nawierzchnia peronów w stanie zadowalającym. Wiaty peronowe oraz sam budynek dworca, także są w zadowalającym stanie technicznym. Miejsca parkingowe zlokalizowane przy dworcu służące obsłudze dworca, wykorzystywane są także przez mieszkańców posesji oraz przez instytucje zlokalizowane w bezpośrednim sąsiedztwie.
Działania planowane do realizacji w ramach Projektu SKM
Infrastruktura kolejowa
Infrastruktura kolejowa przebudowywana będzie w ramach modernizacji linii 351 realizowanej przez PKP PLK.
Infrastruktura węzła przesiadkowego
Infrastruktura węzła przesiadkowego realizowana będzie przez Miasto Stargard w ramach oddzielnego projektu komplementarnego – Zintegrowane Inwestycje Terytorialne – pn “Zintegrowane centrum przesiadkowe w Stargardzie”.
W ramach niniejszej inwestycji wykonane zostaną jedynie urządzenia związane z integracją transportu publicznego (biletomat i kasowniki) oraz parking Park&Ride przy ul. Barnima o pow. 0,85 ha wraz z niezbędnym odwodnieniem , oświetleniem i ogrodzeniem oraz wyposażeniem. Jego ostateczny kształt i lokalizacja wynikać będzie z opracowywanej koncepcji węzła komunikacyjnego.
Plan Sytuacyjny
Koncepcji zagospodarowania przystanku – część Gmina Miasto Stargard
Wizualizacja zagospodarowania przystanku
Źródło: Studium wykonalności SKM materiały Gminy Miasta Stargard