Węzeł Łękno wieści z budowy – lipiec 2019

Węzeł Łękno ? wieści z budowy #6

 

Kontynuacja budowy nasypu pod obwodnicę, roboty mostowe oraz korytowanie i układanie nawierzchni al. Wojska Polskiego ? to prace, które w najbliższych dniach będą prowadzane na budowie Węzła Łękno.

Ostatni tydzień na budowie Węzła Łękno był bardzo intensywny. Prowadzone były prace brukarskie na ul. Jasienicy, wykonano warstwę podbudowy pomocniczej na trasie obwodnicy. Dużo się działo przy powstających wiaduktach, gdzie montowane było zbrojenie, kamienne krawężniki czy izolacje. Na ul. Fałata i Kochanowskiego trwała budowa kanalizacji kablowej. Montowane były również fundamenty sieci trakcyjno-oświetleniowych.

Nowa organizacja ruchu na Słowackiego

Przypominamy, że w związku z budową kanalizacji deszczowej na ul. Słowackiego obowiązuje ruch jednokierunkowy. Przejazd jest możliwy tylko jadąc od ul. Zaleskiego do ul. Żupańskiego. Dla kierowców jadących od strony ul. Krasińskiego wytyczony został objazd ulicami Żupańskiego ? Niemierzyńską ? Papieża Pawła VI. Ruch dwukierunkowy został zachowany wyłącznie dla pojazdów komunikacji miejskiej. Utrudnienia na tym odcinku powinny potrwać do końca sierpnia br.

O inwestycji

Węzeł Łękno to jedna z największych i ważniejszych do zrealizowania inwestycji drogowych w tej perspektywie unijnej. Projekt obejmuje budowę kolejnego fragmentu tzw. Trasy Średnicowej (od ul. Arkońskiej i Niemierzyńskiej do Alei Wojska Polskiego), przebudowę linii kolejowej biegnącej wzdłuż nowej jezdni oraz budowę poziomowego skrzyżowania przy Alei Wojska Polskiego. Docelowo węzeł pełnić będzie funkcję centrum przesiadkowego dla Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.

Całkowity koszt prac to ponad 128,9 mln zł. Wykonawcą jest konsorcjum firm: ROVER INFRAESTRUCTURAS S.A.; ROVERPOL SP. Z O.O..

Projekt pn: Budowa zintegrowanego węzła komunikacyjnego Łękno wraz z infrastrukturą na przebiegu Trasy Średnicowej dla obsługi wewnątrz aglomeracji ruchu pasażerskiego w Szczecinie, otrzymał dofinansowanie w ramach Działania 2.2 Zrównoważona multimodalna mobilność miejska i działania adaptacyjne łagodzące zmiany klimatu w ramach Strategii ZIT dla Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego. Wysokość dofinansowania to 73 000 000 zł.

 

Roboty branży kolejowej objęte zostały dofinansowaniem w ramach projektu ?Budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej z wykorzystaniem istniejących odcinków linii kolejowych nr 406, 273, 351? finansowanego z działania 5.2 Rozwój transportu kolejowego poza TEN-T Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 ? 2020. Wartość dofinansowania wynosi 12 832 309 zł.

Źródło: www.szczecin.eu