Węzeł Łękno ? plac budowy przekazany
Wykonawca Węzła Łękno (konsorcjum firm Roverpol i Rover Alcisa) przejął plac budowy. To oznacza, że inwestycja wchodzi w fazę realizacyjną. Od postępu prac przygotowawczych, zależeć będzie termin rozpoczęcia budowy oraz wdrożenia czasowej organizacji ruchu.
Najbliższe dni, to dla wykonawcy czas związany z organizowaniem się na obszarze inwestycji. Konieczne jest zabezpieczenie terenu, bazy sprzętowej, materiałowej i ludzkiej. Przed rozpoczęciem zasadniczych robót budowlanych, przeprowadzone zostaną prace związane m.in. z uporządkowaniem zieleni, jak również wyburzeniami budynków będących w kolizji z przebiegiem nowej trasy. O zmianach w organizacji ruchu jak i kolejnych etapach budowy będziemy informować na bieżąco.
O inwestycji
Węzeł Łękno to jedna z największych i ważniejszych do zrealizowania inwestycji drogowych w tej perspektywie unijnej. Projekt obejmuje budowę kolejnego fragmentu tzw. Trasy Średnicowej (od ul. Arkońskiej i Niemierzyńskiej do Alei Wojska Polskiego), przebudowę linii kolejowej biegnącej wzdłuż nowej jezdni oraz budowę poziomowego skrzyżowania przy Alei Wojska Polskiego. Docelowo węzeł pełnić będzie funkcję centrum przesiadkowego dla Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.
Wykonawca na ukończenie inwestycji ma 24 miesiące od momentu podpisania umowy. Całkowity koszt prac to 128 990 000,00 zł. brutto.
Projekt pn: Budowa zintegrowanego węzła komunikacyjnego Łękno wraz z infrastrukturą na przebiegu Trasy Średnicowej dla obsługi wewnątrz aglomeracji ruchu pasażerskiego w Szczecinie, otrzymał dofinansowanie w ramach Działania 2.2 Zrównoważona multimodalna mobilność miejska i działania adaptacyjne łagodzące zmiany klimatu w ramach Strategii ZIT dla Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego. Wysokość dofinansowania to 73 000 000 zł.
Roboty branży kolejowej objęte zostały dofinansowaniem w ramach projektu ?Budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej z wykorzystaniem istniejących odcinków linii kolejowych nr 406, 273, 351? finansowanego z działania 5.2 Rozwój transportu kolejowego poza TEN-T Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 ? 2020. Wartość dofinansowania wynosi 12 832 309 zł.