Wszystko o co pytacie na temat SKM

  • Nie będzie pociągów w barwach SKM – tabor dostarcza Województwo Zachodniopomorskie.
  • Do czasu zakończenia prac na kierunku do Polic, przystanek Szczecin – Niebuszewo nie
  • będzie używany. Natomiast wraz z zakończeniem drugiej fazy stanie się on docelowo
  • głównym węzłem SKM.
  • Po 2025 przez centrum Szczecina pociągi SKM będą w szczytach jeździć średnio co 10-15
    minut.
  • Nowe przystanki jak Szczecin Łasztownia, Szczecin Trzebusz, Szczecin Dunikowo i Szczecin
    Żydowce będą konsekwentnie wprowadzane do rozkładu jazdy wraz z zakończeniem prac
    budowlanych i pozyskaniem stosownych certyfikacji jeszcze w tym roku.
  • Wybór nowych przystanków i kierunków poprzedziły długie eksperckie analizy techniczne i
    ekonomiczne. Stąd decyzja, że w Stargardzie nie ma dodatkowego przystanku. To także
    przesądziło, że do Trzebieży nie będzie połączenia kolejowego – tu nadal transport
    autobusowy (darmowy) zapewnia gmina Police.
  • Trwają prace związane z rozwojem sieci SKM. Mowa jest m.in. o kierunku do granicy RP przez
    Kołbaskowo. Po modernizacji linii kolejowej do granicy państwa zostanie uruchomiona
    nowa linia Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej: Szczecin – Kołbaskowo z przystankami Szczecin
    Pomorzany Południowe, Szczecin Gumieńce, Warzymice, Przecław i Kołbaskowo.
  • W kwestii biletów planowany jest nowy, wspólny bilet na komunikację miejską i pociągi SKM.
    Nie przewiduje się honorowania obecnych biletów ZDiTM. Transport rowerów natomiast
    odbywać się będzie na obecnych zasadach obowiązujących w ZDiTM oraz w Polregio.
  • Założenia związane z uruchomieniem linii 406 obejmują wydłużenie istniejących relacji z
    Goleniowa, Gryfina i Stargardu do stacji Szczecin Niebuszewo, w tym utworzenie
    bezpośredniego połączenia Stargardu z Policami. Ostateczny kształt rozkładu jazdy zależy od
    organizatora transportu, którym jest Województwo Zachodniopomorskie.
a